Cumartesi, Ekim 07, 2017

Kan Tahlili

           
"Kan tahlili yapıldı"
 
Bugün oldukça kötü bir gün bizim için, özellikle benim için.
            İhtiyar halüsinasyonda hemen hemen gece boyunca kaldı. Bu günlerde değişen bir şeyler var. 
         Ben de sabaha kadar uyumadan bekledim kötü bir durumla karşılaşmamak için. Halüsinasyonlarda görüp konuştukları tanıdıkları ve yönlendirmeleri yok şimdilik. Sinirlilik gözlenmiyor. 
     Kendince oldukça üzgün görünüyor. İştahı kesildi, ilaçlarını düzenli alıyor görünüyor şimdilik.
            Kriz diye düşünüyorum ama evre de olabilir yani bir basamak daha yükselmiş olabilir. Kötü günlere yaklaşıyoruz galiba! Sabahleyin 06,30 civarında beş yumurta çaktım, çay demledim ve salatalık söğüş yaptım birlikte kahvaltı yapmak için çağırdım odasından.
            Odasında kardeşimle konuşmuş, gelecekmiş, aşağıdaymış, onu bekleyecekmiş yemeğe oturmak için. Uzaktan gelmiş. Söylediklerini işitince bir tuhaf oldum, kaybetmenin buruk bir duygusunu hissettim kısa bir an ve bocaladım, ne yapmam gerektiğini şaşırdım önce. Bir süre baktıktan sonra haline, canım acıdı, içimden bir şeyler kopmaya başladı.
            “Sen gel, o da gelince oturur” dediğimde “ben kapıya bir bakayım orada bekliyordur belki de” deyip daire kapısına yöneldi. Kapıyı açtı ve anlamsız anlamsız bana baktı başını çevirerek. Hala halüsinasyondaydı.  “Sen kapıyı kapat da gel, biz oturalım gelirse kapıyı çalar nasıl olsa” diyerek ben döndüm mutfağa doğru. Mutfak kapısına yaklaştığımda tekrar dönüp baktım bana bakıyordu yine anlamsız ve donuktu bakışları. “Kapatayım mı?” deyince kapatmasını söyledim. Acizliği her halinden belliydi, çaresizlik de vardı. Artık ayakları bile isyan ediyordu yüklerini çekmeye.
            Kahvaltıya okuduğumuzda dikkatlice süzdüm tepeden aşağı ve mimikleri dahil her bir hareketi gözlüyordum bir anlam ve neden bulabilmek anlayabilmek için. Yemek yemesi hızlıydı, acıkmışa benziyordu. Haklıydı, dün iştahsızdı ve en sonunda zorlayarak yemişti taze fasulye yemeğinden.
            Yemekleri bir veya iki günlük yapıyorum genellikle ve buz dolabında saklıyorum sıcak aylarda. Bu yaz genellikle sebze yemekleriyle beslendik. Aslında şüphelenmiyor değilim bu durumdan. Çünkü bu yaza kadar ilk rahatsızlanmasından bu yana ağırlıkla bakliyatla besleniyorduk, sebze ve meyvemiz hiç eksik olmadı dolapta. Şu önümüzdeki haftayı da atlatalım, kontrol için gidip gelelim beslenmeyi bakliyata döndürmeyi düşünüyorum tekrar. Kış da geliyor zaten.
            Bugün çarşamba, hastaneden kan tahlilini ve azalan ilaçlarını yazdırıp geldi. Halüsinasyondan çıktığı zaman bilinci ve davranışları gayet net. Sabahleyin kahvaltıdan sonra hastaneye özellikle yalnız gönderdim ama içimde kuşku vardı. Öğleden sonra geldi eve. İşlemlerini eksiksiz yaptırmış. Kan tahliline baktım, kan değerlerinde göze batan bir anormallik yoktu ama minerallerde dört ay önceki tahlillere göre kısmen düşüklükler vardı. B vitamininde çok az bir oynama vardı eskiye göre ama standart dahilindeydi.
            Tahlillere göre durumu benden sağlam. Ben yaptırsam bindir durum çıkar herhalde. Son zamanlarda baş dönmesi, kulak çınlaması, damağımda -küçük dilimde sanırım- şişme hissediyorum, yutkunmama bir sıkıntı vermiyor şimdilik ama ilerisini bilmiyorum. Sanki domates kabuğu yapışmış veya yanık yüzey dokusu varmış da kabarmış gibi hissediyorum sürekli yutkunurken. Bir ara kahvede otururken tanıdıklar gelmişti yanıma ve oturup sohbet etmiştik, o sohbet esnasında zorlandığımı hissettim. Ses tellerim zorluyordu beni ve ses çıkarabilmek için çok fazla enerji harcadığımı düşündüm yorgunluk hissetmeye başladığımda.

25/

                                                                                                                           Dedenin Torunu


Görsel: Google Görseller

2 yorum:

Yorumlar:
Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.