Cumartesi, Kasım 04, 2017

Kulağa Gelen Sesleri Merak Etti

"Bando takımı"
29 Ekim Cumhuriyet Bayramı Provaları

                Delikanlıyla her zamanki gibi evden çıkıyoruz ve sokağın sonunda bir ilk okul var, yaklaştıkça trampet sesleri gelmeye başladı.                     Bir an düşününce, hafta sonu tatilinde bu da nenin nesiydi? Jeton düştü birden bana şangırt diye.
     Delikanlıya sordum “bu ne?” diye. Anlamsız anlamsız baktı bana neden soruyorsun der gibisinden.
                Belli ki anımsayamadı, çağrışım da yapmadı demek ki; nereden yapsın adam köyde trampet çalan mı gördü bu zamana kadar. “29 Ekim, 29 Ekim” dedim bağırarak. Yine bir anlamı yoktu dediğimin. Boşa bağırmıştım demek ki. Yürümeye devam etti, soruyu kulak arkası ederek.
        Merakı vardı emindim bundan ama hatırlayamadığı için herhangi bir şey, ya da hatırladıklarından emin olamadığı için bana bir şey söylemek istemiyor gibi bir hali vardı. “Cumhuriyet bayramı var” dedim tekrar. “Haa!” dedi ama gerisini getiremedi sözünün.  Baktım ki trampet seslerinin temposuyla atıyor adımlarını, ben de bekledim yanı başıma gelinceye kadar ve adımlarımı uydurup uygun adım yürümeye başladım el kol sallayarak askerler gibi.       
                Önce şaşırdı bu hareketime “sahi ne var?” dedi gülümsemeye çalışarak. Dinlenmek için oturacak bir yer bulduk kendimize. “Yarın 29 Ekim ve cumhuriyet bayramı kutlamaları var, cumhuriyet bugün ilan edilmiş o zaman Ankara’da. Atatürk, Atatürk cumhuriyeti ilan etmiş.” Can kulağıyla dinledi beni hem dudak okuması yapıyor hem de kulağıyla duymaya çalışıyor yüzüme bakarak.
                Hafızasını zorlayarak hatırladı bazı şeyleri ve başını salladı bir süre.  “Yarın tören yerine gidelim mi, götüreyim mi seni?”   “Olur” dedi. Hafızasını kurcalamaktı benim de gayem. Ses ve tempolu hareketler, asker yürüyüşleri belki de hafızasında canlanmaya yol açardı.
                Her türlü fırsatı değerlendirmek istiyorum, hafıza çalışmasına yönelik. Bazı bitki ve baharatların araştırmasına da başladım bir süredir. Bazı baharatların hafıza kaybına faydası olduğu ve beyinde oluşan plakların temizlenmesine katkısı olduğunu okuyunca sevindim. Yemeklerde kullanmaya karar verdim. Tek tek kullanmayı planladım etkilerini anlayabilmek için. Uzun süreli kullanmalıydım.
                Öğle yemeğimizi dışarıda yedik ve hedeflediğimiz yürüyüş parkurunu aştık biraz. Havanın birkaç gün öncesine göre sıcak olması hızımızı ve mesafemizi etkiledi. Önceki günlere göre bir fazla dinlenme ile ulaştık hedefe.
53/
                                                                                     Dedenin Torunu

Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar:
Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.