Salı, Kasım 21, 2017

Geçmişi Yargılamanın Anlamı Yok

Geçmişi Yargılama

                Manisa içinde olursak hastanenin imkanlarından da yararlanabilirdik gündüzleri, oldukça geniş imkanları var yaşlı ve hasta bakım üzerine.
            Benim için hiç olmazsa acil ihtiyaç hissettiğim zamanlarda gönül rahatlığıyla bırakabileceğim bir yerin olması çok çok büyük bir imkân.
                Yaşlı bakım evi, huzur evlerinden birine yerleştirme konusunu araştırdım bir ara, ama kendisine bir türlü açamıyorum bu konuyu, ne tepki vereceğini aşağı yukarı kestirebiliyordum. Geçmiş zamanlardaki kötü imaj onun da aklındadır mutlaka ve zorlamanın da anlamı yok, hiçbir işe de yaramaz zaten hayata küsmesinden başka.
                Neden zamanında evlenmeyi düşünmedi sanki de şimdi böyle başıma yük kaldı? Hiç olmazsa evlenmiş olsaydı zamanında -çok ısrar da ettim üstelik- şimdi birbirlerine bakarlar biz de yardımcı olurduk her yönden, önlerinde bir sıcak çorbaları olurdu istediklerinde. Bir de şu hale bak, düştüğümüz duruma, sefalet içinde sürünerek yaşıyoruz birlikte, hep onun yüzünden bunlar. Hiçbir çaba göstermedi geçmişte. Bir ağaç bile dikmedi ömründe, nesi varsa babasından kalan, kardeşlerinden alsa da onların payına düşeni, ilave olarak bir çizi yer bile ilave etmedi!
                Aklımdan geçen düşünceyi ölçüp tartmaya çalışıyorum, haksızlık ettiğimi düşünüp başka bir yöne doğruluyorum.
                Sanki istemedi mi evlenmeyi ama bizi düşündü çocuklarım üvey ana elinde büyümesin diye ömrünü heba etti adam, şu yaptığına bak, terbiyesizlik ve haksızlık ediyorsun, yapma! Kendini koy yerine. İkna çabalarım devam etti yolculuk boyunca kendi kendimle.
71/
Dedenin Torunu

Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar:
Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.