Çarşamba, Kasım 15, 2017

Sıra Alabilecek miyim?

"Muayene Sırası Kuyruğu"

Sıra Alışım ve Beklememiz


                Mesai başlamasına beş dakika kala kalktık ve numara alınan bölüme geçtik, boş bir oturak bulup ihtiyar delikanlıyı oturtarak kendim nüfus cüzdanıyla birlikte sıraya geçtim. İki doktor için sıra alacağım. Oldukça kalabalık oluyor her zaman. Önemli olan sıra almaktı gerisi kolaydı bizim için. Yaş 65’in üstünde olması öncelik tanıyordu sıralamada kısmen de olsa.
                Sıra bana geldiğinde Delikanlının nüfus cüzdanını uzatarak doktorların ismini söyledim. İki adet sıra numarasını almıştım, biraz rahatlama hissettim içimde.
        Oturduğu yere geldim yanına ve dikilmeye başladım duvara yaslanarak. Yorgunluk düşünmüyordum hiç, aklımdan bile geçmiyordu ancak aklım başka şeylerle meşgul ve sıkıntı veriyordu, sürekli ayak değiştirip duruyordum dikkatim dağılsın diye.
                Doktorların odaları ayrı binalarda olması sıkıntı doğuruyordu bana göre, ya birini beklerken diğerini kaçırırsak! Sıramızı kaçırdığımız için bizi kabul etmezse sonradan! Arada diğerini kontrol etmek için delikanlıya, oradaki doktor için olan sırayı veriyorum ve kendisine anlattım karşıdaki ekranda ismini görünce sen gir beni bekleme diyerek ben öbür tarafa gidip hemen geliyorum. Aradaki mesafe dolaşıldığı için 500 metreyi bulur.
                Arayı fazla açmamaya çalışarak iki saat kadar süre devam ettim izlemeye. Nihayet nörolojide sıra geldi ve diğerinde de epeyce var görünüyor sıra bekleyen. Rahatlamam gerekir ama gerginliğim geçmiyor bir türlü.
                İçeriye girdik önlü arkalı “İyi günler” diyerek selamladık doktor ve sekreterini, doktor tanıdı bizi ve sıcak bir gülümsemeyle konuşması, hâl hatır sorması yıllardır görmediğim bir dostumuzmuş havası hissettirdi bana. Kendimi rahat hissetmek istiyordum. Bak yardıma koşan, durumumuzu anlayan insanlar var, neden tedirgin oluyorsun diye kendime yükleniyorum içten içe.
                Delikanlı şikâyetin var mı? Deyince doktor, “belim çok ağrıyor yürüyünce, bir de ellerimin titremesi biraz da olsa kesilse iyi olacak” dedi gülümseyerek. Gülümsemesi doktorun da dikkatini çekti. “Tamam, ellerin için bir ilaç yazacağım faydasını göreceksin ancak belin için bir dahiliye uzmanına görünün ve bir dahaki sefere dahiliye uzmanının yazdıklarını getirin bana, olur mu? Başka organlardan dolayı bir şikâyetiniz var mı anlamış oluruz böylece. Ben de o duruma göre değerlendiririm.”
                Kısa bir sohbet ve muayeneden sonra “iyi gördüm ben sizi, gayet iyi gidiyorsunuz. İlaçların bazılarında değişiklikler yapacağım sana daha iyi gelecektir.”  “Tamam” dedik ve ilaç saatleriyle bazılarının dozlarında değişiklikler yaparak bir kullanım listesi uzattı. Aldım teşekkür ederek. Hemen göz atıp, “anladım” dedim yüzüne bakarak doktorun.
 65/
Devam edecek...
Dedenin Torunu

Görsel: Google Görseller

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlar:
Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.