Pazar, Kasım 05, 2017

29 Ekim törenine yetişebilecek miyiz?

"29 Ekim, Cumhuriyet Bayramı Töreni"

Tören Alanına Varış ve Yer Bulma Telaşımız

           Bugün 29 Ekim Cumhuriyet bayramı. 

                     Sabah kahvaltımızı yapar yapmaz çıktık evden ve sıkıştırarak yürümeye devam ettik tören alanına doğru.
            Yer bulmak sorun olur düşüncemizle, oturacak bir yer bulayım istiyorum. Yeter ki alanı ve alandaki hareketleri, konuşmaları duyup görebileceğimiz bir yer olsun gerisi önemli değil, geldiğimize değsin hiç olmazsa.

             Hafızasında biraz değişiklik ve zenginlik girsin, kayıt ve kayıtlılar arasında bir ilişki oluşabilir belki de kim bilir!
                Bilinememezlik kadar hiçbir şey aciz ve çaresiz bırakmıyor insanı. Bu duygudan oldum olası nefret etmişimdir; hissettiğim zamanlar yaz günü bile kavurucu sıcaklarda titrediğimi bilirim. Bu yüzden elimden geldiğince öğrenmeye çalıştım ne olursa olsun ayırt etmeden; zararını da görmedim değil hani bilmenin ve bilginin. Her taş yerinde ağırdır sözü var ya hani; bulunduğun ortam ve çevre de önemli ağırlığın hissedilmesi için. Ağırlığı belirleyen çekim -yer çekimi- değil mi; çekimsiz ortamlarda ağırlık sıfırdır, fiziksel olarak da sosyolojik olarak da aynıdır durum bana göre.
                Durmadan savrulan yaprak bir gün gelip toz toprak olacak ve kaybolacaktır değişimler içinde ve fark edilmeyecek duruma gelecektir. Bizi de işte o savrulan yapraklardan birine benzetiyorum zaman zaman.
                Kalabalıklar toplanmaya başlamış, aralardan süzülerek oturacak bir yer ayarladım önden giderek. Kenarda ama sahneyi görebileceğimiz bir yer bulabildim ve beklemeye başladım delikanlıyı. Oturduk, bir taraftan da başka tanıdık var mı diye çevreyi kolaçan etmeye başladım. Hızla akmaya başladı kalabalıklar. Gurup gurup giriyordular alana kalabalıklar, kısa süre içinde alan tıklım tıklım doldu ve taşmaya başladı alanın dışındaki yaya kaldırımına doğru.
Durumu görünce sevindi bizim deli kanlı, mimikleri de faaliyete geçmeye başladı anlaşılan, ilk defa dikkatimi çekmeye başladı. Çocukların cıvıltıları ortalığı çınlatıyor, en çok sevinen çocuklar sanki, çoğunun ellerinde balon ve bayraklar var ortalık gelincik tarlasını andırıyor.

54/
                                                                                            Dedenin Torunu

Görsel: Google Görseller

2 yorum:

Yorumlar:
Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.