Cumartesi, Temmuz 06, 2019

Tekrar İlaç Düzenlemesi Zorunlu


                Bu durumu yaşadıktan sonra anladım ki bizim tekrar ilaç düzenlemesi yaptırmamız gerekiyor bir felaket yaşamadan. Her an her şey olabilir. Beni düşman belleyip gece kesebilir veya boğabilir vb. güçlü kuvvetli olması da her şeyi yapabileceğinin garantisini veriyordu.. Evde ikimiz yalnızdık ve uyurken boğazıma çökse gücüm yetmez kendisine ve eşek cennetine biletim kesilebilir. Böyle hayal dünyasına daldığı zaman hiçbir şeyin farkında olmuyor. Evi yakabilir.
                Manisa’ya tekrar bölge hastanesine gitmemiz gerekiyor zorunlu olarak çünkü yerel hastanelerdeki nörologların durumu bu durumu çözmeye yeterli görünmüyor. Anlaşılan bölge hastanelerindeki deneyimler daha fazla uzmanlık alanında. İlaçlarının değiştirilmemesi konusunda ısrarlı olmamız gerekiyordu ama yapamadık.
                İş yerimden izin aldım ve erkenden Manisa’ya gittik. Tekrar yapıldı ilaç düzenlemesi. Ancak doktorumuzun anlattığı başka bir bayan hastasının durumu kafamda şüpheler ve korkular oluşmasına yetti. Bahsedilen yaşlı hasta –Parkinson rahatsızlığı- ilaçlarını kesmesinden sonra tekrar ilaçlara başlamasının ardından ilaçlara cevap alamamışlar ve yatalaklaşmış ellerini bile oynatamaz hale gelmiş ve birkaç yıldır da öyle devam ediyormuş dediğine göre.
                Daha önce de bir kez ilaçlarını bıraktığı olmuştu, neredeyse bir yıla yakındı bu bırakış. Hatta ben bile razı olmuştum bırakmış olduğuna çünkü sağlam görünüyordu. Hafızası gayet yerinde, her yaptığı ve söylediği bilinçliydi. Sanki yirmi sene önceki hali geriye gelmişti bu arada belinin kamburluğu bile arada dikleşiyordu ve sevinerek bana gösteriyordu “ah, bir düzeliverse böyle!” diyerek. Neredeyse doksan derece kıvrık olan beli tamamen düzelmesi, belli yürüyüşlerden sonra oluşuyordu. Bu nedenle yürüyüş üzerinde titizlikle duruyordum.
                Oldukça fazla dozda ilaç alıyor olması nedeniyle ilaçların bünyede kalıcı olması ve yan etkileri nedeniyle daha fazla dozlarını artırmayarak devam edilmesi düşünüldü. Eğer ihtiyaç duyulursa daha sonralarında yapılmasının daha iyi olacağını anlattı doktorumuz.  Önümüzdeki ikişer ay içinde yapılacak tahlilleri işaretleyerek verdiler. Raporu da altı aylık süreye çıkararak yenilediler. Psikiyatri ve nöroloji her ikisi de rapor süresini altı ay yapması bizi oldukça rahatlatmıştı.
                Önümüzdeki bir ay önemliydi bizim için çünkü ilaçlar düzenli etkisini ancak üç hafta civarında kendisini gösterecekti. Eve gelir gelmez saatlere göre ayarlanan reçetenin bir tablosunu çıkarıp kendisine anlatarak yatağının başucundaki sehpaya koydum. Her ilaç alışında da bana haber vermesini söyledim ancak onun haber vermesini beklemeden kendim de normal saatleri takip edecektim. Ondan beklediğim: eğer bana da bilgi verirse bilincinin yerinde olduğunu anlayacaktım.
200/
Devam edecek... Dedenin Torunu

Görsel: Google Görseller

2 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. kitap sayfalarından, özür dilerim. internette sıkıntılardan dolayı kaynaklandı. uzun bir süredir -yedi ay- tamamen kesikti ve hala ciddi sıkıntılar var hatlarda. o yüzden bu siteyi ihmal ettim gibi bir durum oluştu.

      Sil

Yorumlar:
Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.