Salı, Ağustos 06, 2019

İşe yarayan lastik toplar

               
"lastik toplar işe yaradı"
"Lastik toplar"
               Hayal görmelerine inanmadığından sık sık aynı konu üzerinde anlatmaya devam ediyordum. Ayrıca hafızada fazla bir süre tutamadığını da bildiğim için kendime iş edinmiştim anlatma olayını. Aynı konular üzerinde dönüp dolaşıp duruyorduk sürekli. Her seferinde anladığından emin olmak için anlayıp anlamadığını soruyor anlamadım derse tekrar anlatıyordum anlamadığı konuyu.
            Anlatım olayını çok yalın kelimelerle yapmaya özellikle özen gösteriyordum. Örneklemeler yaparak yaşamından kesitlerle bağdaştırmaya çalışırdım genellikle. Böyle anlatım daha verimliydi. Zaman zaman sohbete dönüşüyordu anlatımlarımız. Örneklere benzer hatırladıkları anılarını konuşmaya başlıyorduk.
            Evde olduğu zamanlarda uğraşı bulmak çok önemliydi. Bir süre yapbozlarla uğraştık. İlk zamanlarda zorluk çekse de zamanla kolaylıkla çözmeye başladı. Basit, küçük yapbozlarla başlayarak bitirme hızını dikkate alarak aşamayı zorlaştırmaya başladık.
            Dört işlem aritmetik problemleri yazıyordum kendisine, tıpkı çocukluğumda bana yaptığı gibi. İlkokul birinci, ikinci sınıfta kendisi bana hazırlardı aynı şekilde ve tam yaparsam ödüller koyardı. Silgi kazanmıştım birisinde ödül olarak. Ben de kendisine istediği ödülü sağlıyordum. Genellikle bir yemek oluyordu kazandığı.  Basit gibi görünen bir durum ödül ama kendisine önemli bir moral kaynağıydı.
            İçi dolu lastik top aldık iki adet. Avuç içine sığabilecek küçüklükte olan topları sıkıp bırakıyordu yatakta dinlenirken veya otururken. El ve kol kaslarının çalışmasında oldukça faydalı olacağını düşündüm başlarken. Kısacası kasları çalıştırabilecek her türlü şeyi denemeye başladık.
            Bir hafta kadar kontrol ederek çalışmasını izledim. Haftanın sonunda dikkatimi çeken bir durum oldu. Tavla zarlarını teker teker parmaklarının arasına kıstırarak alamıyordu öncelerden. Topla çalışmaya başladıktan sonra zorlanmadan aldığını görünce sevinçten kendisine de gösterdim durumu hevesi artsın diye. Sevindi ve o günden sonra topları uyuyuncaya kadar ellerinden bırakmadı genellikle.

203/

Devam edecek...

Görsel: Google Görseller

2 yorum:

Yorumlar:
Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.