Pazartesi, Şubat 10, 2020

Mahalle Baskısının Etkisi

Mahalle Baskısını Hissettik

                Aldığımız tedbirler, düşündüğümüz çareler işe yarıyordu ve bizim en büyük tesellimizdi hepsi de.  Perşembe günleri alışverişte bazen sınır aşılıp gereğinden fazla satın alındığında ağırlık taşınmakta zorluk yaratıyordu. Her ne kadar “fazla alma, eksik kalan olursa ben hallederim” dersem de bildiğini okumaya devam ediyordu. Bu durumda da mahalle girişinde gören komşular eşyalarına yardım ederek kapının önüne kadar getirip bırakıveriyorlardı. Özellikle de belli etmek için kapının ziline basıyorlardı. Genellikle zil basıldığında çıkıp bakarım, kim olduğunu görmek için.

            Mahalledeki komşulara zaman zaman anlatmaya çalışırdım durumun nedenini. İlk zamanlarda anlamakta zorlandılar, yaşlı birisine eziyet etmek gibi algıları vardı ve görebiliyordum tavırlarında. Zamanla onlar da anlamaya başladılar bizi. Her ne kadar mahalle baskısından etkilenmiyorum desem de etkilendiğimi biliyordum çünkü insanlar nefretle, küçümseyerek, hakir görerek bakıyorlardı. Bazılarının tekme, tokat atmadığı kalıyordu.
            Bir gün yine epeyce alışveriş yapmış ve yaya olarak gelmiş mahalleye. Mahalle girişinde gören komşumuz almış elindeki poşetleri. Vermek istemediyse de ısrar etmişler terlediğini, zorlandığını görünce. Vermiş elindekilerin tamamını. Komşu beş on adımdan sonra zorlanmaya başlamış ve yarısını bırakmış uygun bir kenara, elindekileri kapının önüne bırakıp dönmüş bıraktıklarını almaya. Onları da bırakmış kapının önüne. Zil çaldı, açtım kapıyı. İndim aşağıya kapının önü poşet dolu. Üç seferde çıkardım birinci kata.
            “Nasıl getirdin bu kadar şeyi?” diye sorduğumda önemli bir iş başarmış edayla kendinden memnun bir şekilde, “zor olmadı buraya kadar getirmek ancak burada biraz zorlandım, komşu da tam zamanında yetişti sağ olsun” dedi ağzı kulaklarında.
            Neyse, tüm alınanları mutfağa taşıdım. Dolaba yerleştirdim teker teker. “Bu kadar zorlama kendini, alırsan da arabayla gel bundan sonra olur mu?” dedim. Başını sallayarak “tamam” dedi.
           
205/
Devam edecek...
Görsel: Google Görseller

2 yorum:

  1. Devamını merak ettim. Emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. diliniz çok keyifli.
    devamını bekletmeden yayımlamanızı umuyorum:)

    YanıtlaSil

Yorumlar:
Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.