Pazar, Ağustos 04, 2019

Çareler, Pazar Alışverişi

"Parkinson tedavisinde egzersiz"

                Yaşam oldukça zorlaşmaya başlamıştı daha ilk zamanlardan beri ama bütün gücümle alt etmeye çalışıyordum karşıma çıkan sorunları. Bu arada kendime zaman ayıramamayı hiç düşünmeden tamamen ihtiyar delikanlıya yoğunlaşmıştım. Kendi sorunlarımın da dağlar kadar olduğunu görmezlikten geliyordum bile bile.
                Hareketli bir yaşamın arkasından böylesine durgun bir yaşama geçmek hayli zorlamaya başlamıştı bir yandan da. Kimseyle görüşüp dertleşme imkânımızın olmaması da bütün yükümüzü kendimizin çekmesi gerektiğini gösteren bir durumdu. İşin asıl zor yanlarından birisiydi bu durum elbette.
                Parkinson hastalığını ve psikolojik yapıyı kontrol edebilmek için düşünülen bütün çareleri gözden geçirirken toplumsal değer yargıları yani mahalle baskısını da göz önüne almam gerektiğini düşünüyordum. Bir süre düşündükten sonra mahalle baskısını önemsememem gerekliliğine karar verip uygulamalara geçmemin doğru olacağını ve ihtiyar delikanlıyı halüsinasyonlardan –hayal görme- kurtaracağından emin olmaya kendimi inandırmaya çalışarak atılacak adımları teker teker belirlemeye çalışırken her birinin nedenlerini ve ne işe yarayacağını da anlatmaya çalışıyordum.
                Aradan geçen iki yıla yakın zamandır kendisi halüsinasyonlara inanmıyor onların birer gerçeklik olduğunu düşünüyordu. Ben ise daima rahatsızlıktan kaynaklı olduğunu anlatmaya ve inandırmaya çalışıyordum. İlk uygulamamız mahallemizde kurulan Perşembe pazarından alışveriş yapmak oldu. İlk seferde korku ve heyecanla bekledim sonucunu. Yapması gereken evin mutfak ihtiyaçlarının tespitleri yapılacak ve pazardan alınacaktı.
                Bu vesileyle hem ihtiyaçları düşünebilmesini sağlayacaktık hem de hareket etmesi yani kaslarının çalışacağını hesap etmiştik. Ayrıca Parkinson rahatsızlığından dolayı oluşan alışveriş yapma hastalığını yerine getirecekti. Daha öncelerinde birkaç kez yaşadığımız bu rahatsızlık durumu sonucunda altmış adet paket margarin alıp gelmişti hayal gördüğünden dolayı. Pazar alışverişi yaparken günlük yaşama da uyum sağlaması, günlük yaşama bağlı kalmasını sağlayacaktık.
                Elbette eksik yapılan alışverişin arkasından kalanları kendim diğer pazarlardan telafi edecektim. Gayet iyi gitmeye başladı bu Pazar alışverişi uygulamamız. Hoşuna da gitmiş işe yararlılığını göstermişti. Pazardan geldikten sonra kendisini daha enerjik ve mutlu görmeye başladım. Sıra başka uygulamalar bulmaktı. Bütün mesele günlük yaşamdan kopmalarını engellemekti. Geceleri rahat uyuyabilmesi için de gündelik yorgunluğu olmalıydı. Her ne kadar uyku düzenleyici kullansa da zaman zaman geceleri uyanıyor ikişer saatlik uykuların arkasından halüsinasyona giriyor ve kendi kendine konuşmalara başlıyordu.
                Bu durumunu engellemenin bir yolu yoktu. Beyninin kendisine oymadığı bir oyundu adeta. Bütün olup bitenleri gerçek yaşam olarak değerlendiriyor ve ona göre davranmaya özen gösteriyordu.
 

202/

Devam edecek...

Görsel: Google Görseller

2 yorum:

  1. merhaba, çok geçmiş olsun, yaptığınız uygulama çok güzel olmuş olumlu sonuçlarını da almışsınız. Devamı da çok iyi olur inşallah

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. istanbulacilelektrikcisi, merhaba. evet, iyi oldu. teşekkür ederim.

      Sil

Yorumlar:
Hoş geldiniz.
İlginiz için teşekkür ederim.